XOXO – Axie Oh. Recenzie

Uncategorized

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii XOXO scrisa de Axie Oh, fiind una din noile aparitii ale editurii Epica. In ultimul timp imi aleg cu grija lecturile deoarece stiu ca timpul pe care il dedic lecturii a fost injumatatit in ultima perioada, insa am decis ca XOXO sa fie o abatere de la regula. Am vazut aceasta coperta adorabila si am zis ca trebuie sa o am in biblioteca, chiar daca nu o sa imi placa in final. M-am bazat pe faptul ca majoritatea cartilor de la Epica sunt pe placul meu si am inceput cartea stiind doar ca este un romance 14+.

Idoli si iubiri secrete. Intruchiparea visului oricarui fan K-POP.
Jenny Go are saisprezece ani. Este o violoncelista plina de talent si sensibilitate si are un scop bine definit: sa fie admisa la un conservator de prestigiu din Statele Unite. Duce o viata destul de singuratica: tatal ei a murit de cancer, iar mama, o avocata de succes, are un program foarte incarcat. Obiectivul mamei este mai degraba sa-si ajute fiica sa obtina o cariera de succes decat sa o sustina emotional. Cand liceana il cunoaste pe Jaewoo, in barul de karaoke al unchiului Jay, viata ei ia o turnura neasteptata. Tanarul misterios si incredibil de atragator devine rapid una dintre provocarile ei. Cei doi petrec o seara de neuitat, apoi baiatul se intoarce in Coreea de Sud. Cateva luni mai tarziu, afland ca bunica lui Jenny este bolnava, fata si mama ei se muta temporar in Seul. Jenny se transfera la o academie de muzica din oras si are o surpriza de proportii: baiatul pe care l-a cunoscut in acasa invata la aceeasi scoala cu ea. Insa el nu este un elev oarecare, ci un adevarat idol K-pop. Este membru al unui grup cu nenumarati fani. Si, asa cum se intampla cu majoritatea starurilor K-pop, pentru el sa aiba o iubita este interzis. Jenny e constienta ca a deveni partenera lui Jaewoo inseamna sa se abata de la planurile foarte bine stabilite. Dar nu doar viitorul ei este in joc. Alegand sa aiba o relatie cu ea, Jaewoo isi pune in pericol cariera pentru care a muncit din greu. Jenny trebuie sa cantareasca bine alegerile pe care le va face si sa hotarasca daca este cu adevarat pregatita sa sacrifice totul in numele iubirii.

XOXOAxie Oh. Scurta descriere

Asa cum am zis, am pornit stiind absolut nimic despre aceasta carte si am lasat-o sa ma cuprinda treptat in poveste. In opinia mea, sinopsisul dezvaluieste destul de multe detalii din carte, dat fiind faptul ca are putin sub 300 pagini.

O urmarim pe Jenny Go, o violoncelista de doar 16 ani, care pana acum si-a prioritizat viitorul, scopul ei fiind acela de a fi admisa la un colegiu de prestigiu. Dar planurile ei si modul de a-si lua deciziile sunt date peste cap intr-o sigura zi, atunci cand primeste un sfat de la unchiul sau: sa-si traiasca viata si sa traiasca in moment, fiind si aceeasi zi in care il cunoaste pe Jaewoo. Intalnirea cu acesta o surprinde pe Jenny, care devine interesata de alura mistrerioasa a baiatului. Dupa scurta intalnire in localul unchiului sau, soarta le ciocneste iarasi destinele, in mai putin de o ora.

Cei doi petrec cateva ore impreuna, insa la sfarsitul zilei sunt nevoiti sa se desparta. Fiind sigura ca nu doar ea a simtit conexiunea dintre ei, Jenny incearca sa il contacteze pe misterios, dar acesta dispare fara urma.

Cei doi vor ajunge sa se reintalneasca cat de curand si vom afla mult mai multe despre baiatul nostru misterios. Prefer sa nu dezvalui mai mult de atat, chiar daca aceste lucururi sunt deja prezente in sinopsis deoarece, personal, nu mi-as dori sa dezvalui mai mult din poveste.

Cartea este disponibila pe Libris.ro.

Mi-a placut cat de inocenta este cartea si ideea principala pe care doreste sa o transmita adolescentilor: Sa isi traiasca viata, sa traiasca prezentul si sa imbratiseze noile oportunitati. Mica poveste de dragoste dintre cei doi nu a fost atat de conturata din cauza numarului destul de mic de pagini, cei doi au petrecut destul de putin timp impreuna, toata atractia dintre cei doi fiind dragoste la prima vedere.

Cei doi au facut sacrificii in numele iubirii, in ciuda varstei de doar 16 ani. Prieteniile dintre protagonisti si restul personajelor au fost atat de dragute, chiar daca unele au fost destul de grabite, cum a fost cea dintre Jenny si colega sa de camera. Insa inteleg ca audienta acestei carti sunt copiii de peste 13, 14 ani, care sunt sigura ca ar trece peste aceste detalii nesemnificative.

Tare mi-as dori sa mai existe o continuare, unde am urmari protagonistii la universitate, insa deocamdata editura nu a anuntat nimic. Totusi, autoarea a spus ca si-ar dori sa publice pe viitor o continuare. Probabil ca o sa asteptam cativa ani, dat fiind faptul ca este o noua aparitie si in SUA.