Viata secreta a marilor scriitori de Robert Schnakenberg – Recenzie

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie de carte. Astazi vreau sa va vorbesc despre cartea ,,Viata secreta a marilor scriitori”, care m-a atras in primul rand datorita titlului. Cred ca orice cititor si-ar dori sa cunoasca mai multe lucruri despre clasicii sai preferati, mai ales despre viata lor secreta. Cartea a aparut la grupul editorial ART, iar pentru fanii artistilor exista o editie similara despre viata lor secreta.

Viata secreta a marilor scriitoriRobert Schnakenberg. Scurta prezentare

Niciodata marea literatura n-a fost atat de amuzanta. Pornind de la William Shakespeare si ajungand pana la Thomas Pynchon, Viata secreta a marilor scriitori ne prezinta o serie de portrete scandaloase si necenzurate ale scriitorilor celebri, incercand sa abordeze toate intrebarile dificile pe care profesorii de liceu se tem sa le puna: Care-i treaba cu Lewis Carroll si fetitele? E adevarat ca J. D. Salinger isi bea propria urina? Cu cate femei ‒ si barbati – s-a culcat, de fapt, Lord Byron? Si cum se face ca lui Mark Twain nu-i placeau copiii?

Fragment din carte: “In ziua de azi intalnesti peste tot reproduceri ale chipului lui Edgar Allan Poe – de la peretii librariilor pana la etichetele sticlelor de bere. Dar lucrurile n-au stat intotdeauna asa. Cel mai cunoscut nume de export din literatura americana a murit sarac lipit si neiubit in propria lui tara. Numai datorita francezilor (care din motive necunoscute insista sa il numeasca Edgar Poe) reputatia lui a fost restabilita si a devenit imaginea emblematica de astazi.”

Parere personala

,,Viata secreta a marilor scriitori” este o carte perfecta pentru a-ti completa cunostintele despre scriitorii tai preferati. Structurata intr-un mod placut si usor de urmarit, presarata cu ilustratii, cartea prezenta viata a aproximativ 40 de autori clasici cunoscuti de majoritatea cititorilor.De la William Shakespeare si E. A. Poe, pana la surorile Bronte si Lev Tolstoi, cartea prezinta aspectele mai putin cunoscute ale vietii lor.

Iti recomand sa incerci aceasta carte daca nu cunosti de la inceput prea multe lucruri despre autorii in cauza, deoarece am auzit multe persoane spunand ca nu au primit informatii noi sau necunoscute, insa pentru mine majoritatea lucrurilor au fost noi si surprinzatoare.

Cateva lucruri mai putin cunoscute despre autori:

• Surorile Brote au crescut intr-o casa inconjurata de trei cimitire
  • Henry David Thoreau a inventat painea cu stafide
  • Louisa May Alcott a fost dependenta de opium
  • Mark Twain a inceput sa fumeze la varsta de 8 ani si a continuat sa fumeze intre 20-40 de tigari zilnic, pana in ziua in care a murit
  • Cand Virginia Woolf a fost copil, a fost lovita de Rodin pentru ca s-a uitat la una din sculpturile sale neterminate
  • J.R.R. Tolkien a inventat 14 limbi
  • Sylvia Plath are IQ-ul unui geniu – 166

Cartea este disponibila pe Libris.ro!

Recomand cu drag ,,Viata secreta a marilor scriitori” daca doresti sa aflii lucruri mai putin cunoscute despre clasicii literaturii universale. Sincer, eu mi-as dori sa existe o continuare, sa aflam mai multe lucruri si despre autorii contemporani, cu siguranta au si ei multe ,,secrete” care ar merita sa fie dezvaluite.