Biblioteca de la miezul noptii de Matt Haig – Recenzie

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie de carte. Astazi vreau sa va vorbesc despre ,,Biblioteca de la miezul noptii”, o carte despre care sunt sigura ca ati auzit pana acum. Matt Haig este un autor indragit atat in afara, cat si in Romania, fiind cunoscut pentru titlurile sale de self-help, dar si pentru cele de fictiune. Cartile sale au fost traduse la editura Nemira, iar in luna noiembrie ne putem bucura de un film Netflix bazat pe cartea sa pentru copii ,,Un baiat numit Craciun”.

Biblioteca de la miezul noptiiMatt Haig. Scurta prezentare

,,Biblioteca de la miezul noptii” a fost a doua intalnire cu stilul autorului si totodata prima carte de fictiune citita de la el. Dupa experienta placuta pe care am avut-o cu Reasons to stay alive(aparuta si la noi cu traducerea: Cateva motive sa iubesti viata), a trebuit sa citesc si cea mai populara carte a sa. Aceasta mi-a captat atentia inca de la publicare, primind o multime de pareri pozitive intr-un timp record. Este de asemenea si castigatoarea Goodreads Choice Awards la categoria Fictiune.

O singura biblioteca. O infinitate de vieti. Care e cea mai buna?

Undeva, la marginea universului, exista o biblioteca infinita de carti, iar fiecare poveste din ele provine dintr-o alta realitate. Una spune povestea vietii tale asa cum e, alta spune povestea vietii tale asa cum ar fi fost daca ai fi luat alta decizie intr-un anumit moment. Toti ne intrebam mereu cum ar fi putut sa fie vietile noastre. Dar daca am gasi raspunsul intr-o biblioteca? Atunci cand Nora ajunge in aceasta biblioteca, are sansa sa indrepte lucrurile – o viata plina de durere si de regrete. Are ocazia sa faca totul altfel si sa-si dea seama cum ar putea avea viata perfecta. Dar lucrurile nu sunt tocmai cum si le imagineaza ea… Curand, alegerile pe care le face o pun intr-un pericol iminent. Inainte sa expire timpul, trebuie sa raspunda la o singura intrebare: care e cea mai buna cale de a-ti trai viata?

Parere personala

Deja stiam cat de bine stie Matt Haig sa prezinte atat partea frumoasa a vietii, cat si cea mai putin placuta, ajutand cititorul sa gaseasca speranta, un motiv pentru a continua. Toti trecem prin perioade mai putin placute in viata, iar cartile autorului pot fi de ajutor, aratandu-ne ca viata nu este roz mereu, dar ea trebuie traita.

In aceeasi situatie se afla si Nora, personajul principal, care se confrunta cu depresia, insa aflata in biblioteca infinita de carti, poate vedea cum ar fi aratat viata ei daca ar alege sa continuie lupta. Toti ne intrebam mereu unde am fi ajuns daca am fi luat alta decizie, cum ne-ar fi influentat viata, iar acesta este motivul care face aceasta carte unica.

Cartea este, in opinia mea, o lectura obligatorie in zilele noastre, tinand cont de cresterea alarmanta a depresiei in randul adolescentilor si nu numai. Depresia este un inamic invizibil pe care trebuie sa il infrangem singuri, sa nu ii oferim satisfactia de a ne consuma. Fiind un supravietuitor, Matt Haig trasmite emotiile intr-un mod dureros, dar in acelasi timp incurajator.

Cartea este disponibila pe Libris.ro!

Povestea Norei va ramane mereu in sufletul meu si sunt sigura ca in sufletul multor cititori. Cu siguranta nu va ramane ultima carte citita de la Matt Haig deoarece scrisul sau m-a cucerit inca de la prima carte.