Datorie italiană de Ivo Dima – Recenzie

Datorie italiană – Ivo Dima

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie. Astăzi o să vă vorbesc despre cele două volume intitulate “Datorie Italiană”, semnate de autoarea Ivo Dima, și care și-au făcut lansarea pe piață de curând la editura Vesper Books.

Ivo Dima este autoarea care mi-a cucerit categoric inima, grație stilului de scriere fără de cusur, ce reușește să dea naștere unor povești pline de întorsături de situație. Fiind o iubitoare a cărților ce se încadrează în categoria mafia romance, mi-a fost imposibil să nu îmi doresc primele două volume ale seriei “Italieni” semnată de autoare. Și, chiar dacă în adâncul sufletului meu știam că o să mă îndrăgostesc de cele două volume, tot am rămas surprinsă la final de modul în care Ivo a reușit să construiască personajele și acțiunea.

Printre altele, această carte conține un personaj masculin periculos, ușor maniac și care ar putea pune în dificultate cititoarele care dezvoltă o atracție obscură pentru băieții răi. Dacă te regăsești printre ele, tipul ăsta te va face să îți dorești să îl cunoști, să îl închizi în beciul tău și să îl lingi – centimetru cu centimetru. Dar, ține minte, el este strict un produs al imaginației scriitorului și atât. Nu există corespondent în realitate. Dacă găsești unul asemănător, te rog să mă anunți.

Autoarea m-a câștigat încă de pe vremea în care posta pe Wattpad și țin bine minte că Tristan a fost cel care mi-a ajuns primul la inimă. Iar după el, mi-a fost imposibil să nu mă îndrăgostesc de fiecare protagonist creat de autoare.

Stilul de scriere este atât de captivant, încât te găsești în ipostaza în care nu poți să mai lași cartea din mână, iar faptul că personajele sunt atent construite și poți rezona cu acțiunile lor, acordă o notă și mai mare de credibilitate celor relatate. Cu ajutorul autoarei, mi-am doborât un record personal, căci am reușit să dau gata aproximativ 700 de pagini în mai puțin de 12 ore.

Aveți o slăbiciune pentru ticăloșii aroganți care consideră că lumea se învârte jurul lor? Dar pentru fetele care știu să le țină piept? Dacă răspunsul este DA, atunci trebuie să puneți mâna pe cărți.

Având o acțiune plasată în Italia și abordând subiectul mafiei ce conduce regiuni din această țară, autoarea a reușit să portretizeze o lume nouă, în care personajele nu sunt prezentate în varianta convențională și tipică de eroi, ci dimpotrivă. Tristan, protagonistul celor două volume, este un bărbat influent și nemilos, ce și-a câștigat respectul soldaților lui, grație cruzimii cu care conduce fiecare afacere. Iar Cairo, prietenul său cel mai bun, este prezentat exact sub aceeași lumină.

Dacă eu pot să mă controlez mai bine și să îmi torturez inamicii fără milă pentru o perioadă lungă de timp, mâna mea dreaptă e ghidată de o impulsivitate fără măsură.

Cairo e un însetat de sânge și cadavre. Mereu a lăsat armele să vorbească pentru el, distrându-se apoi copios pe seama trupurilor neînsuflețite ale fraierilor.

Cele două volume cuprinde capitole din perspectiva ambilor protagoniști, Libby și Tristan, așa că mi-a fost ușor să mă conectez cu ei și să le descifrez gândurile. Libby este o eroină care mi-a ajuns imediat la inimă și cu care am reușit să rezonez de fiecare dată. I-am admirat curajul și determinarea cu care apără persoanele iubite, cât și atitudinea pe care o adoptă în momentul în care este aruncată în lumea lui Tristan. În ciuda bunătății pe care o afișează, știe să își impună punctul de vedere și chiar dacă se află în preajma lui Tristan, unul dintre cei mai periculoși bărbați din Italia, reușește să își păstreze demnitatea și nu se înjosește nici măcar o secundă.

În ceea ce îl privește pe protagonist, acesta ocupă poziția de Sottocapo, adică este moștenitorul titlul de Padrino (conducătorul organizației). Este temut în rândul soldaților pe care îi are în subordine și admirat de femeile din Italia care și-l doresc pe post de soț. Obișnuit să obțină tot ceea ce își dorește, Tristan vede în Libby posibilitatea de a se răzbuna pe tatăl ei, așteptându-se ca fata să cadă pradă farmecele sale. Doar că lucrurile nu stau chiar așa, iar Libby dă total jocul peste cap în clipa în care îl vede pentru prima dată.

— O sa fii o distractie pe cinste, topolina.
— Tu deja esti un dobitoc pe cinste, i-o întorc enervată la culme de atitudinea lui.

Libby și Tristan m-au ținut trează până târziu în noapte, mi-au cauzat dureri de cap, crize existențiale (da, Tristan, e cazul să te simți aici), însă nu aș schimba nimic la experiența pe care am avut-o. Ciocnirile lor au fost pline de scântei, căci de fiecare dată când interacționau niciunul nu ceda și fiecare își susținea argumentul.

Nu o sa mai fie nimeni altcineva, Libertine, îi promit cu buzele lipite de ale ei. Doar eu. Pentru totdeauna.

Tu esti a mea, soptește rar, cu buzele lipite de urechea mea. Si o să te devorez puțin câte puțin, până o să te fac să îți pierzi mintile.

Tornada întâlnește vulcanul, iar impactul este unul neașteptat.

Libby este o protagonistă care nu se lasă ușor în fața mafiotului, chiar dacă acesta generează teamă în ea la prima vedere, și îi întoarce fiecare replică, având în ea o doză de nesupunere la care Tristan tânjește în mod inconștient. Este sarcastică, demnă, pură și bună, chiar dacă aceste atribute nu sunt tocmai des întâlnite în lumea lui Tristan.

Gura asta mare a mea mă va băga în belele, nu încape îndoială. La fel și dorința aceasta nebună de a-i ține piept și de a-l enerva peste măsură. Trebuie sa recunosc că vreau să îi testez limitele și să aflu până unde îl pot împinge. Să îi spun nu și să văd cum îi explodează capul. Să fac exact opusul a ceea ce îmi cere, iar el să scoată fum pe nări, gata să erupă precum un vulcan. Tristan Romano e obişnuit să fie ascultat și se aşteaptă ca și eu să procedez la fel. Păcat că nu și-a găsit partenerul potrivit pentru aşa ceva.

Tristan, pe de altă parte, este arogant și am pierdut șirul momentelor în care îmi doream să intru în carte și să îi dau o mamă de bătaie. Recunosc că a făcut multe lucruri care mi-au scos peri albi, însă mereu a reușit să îmi intre iar în grații. Libby, prin atitudinea ei, reușește să se strecoare printre zidurile pe care acestea le-a creat cu dibăcie, fapt care îl bulversează maxim pe bărbat.

În preajma ei, o parte din mine – pe care am crezut-o moartă – se trezește la viață și pulsează năvalnic.

Și, ca să vă formați o idee despre debutul relației lor, vă voi povesti puțin, pe scurt, modul în care drumurile lor ajung să se intersecteze. Tristan este trădat de tatăl lui Libby la începutul primului volum, cel din urmă reușind să îi fure zece milioane de euro, iar apoi se alieze cu dușmanul de moarte a lui Tristan, vinovat de moartea tatălui său. Drept răzbunare, protagonistul nostru decide ca Libby, fata trădătorului, să plătească pentru ce i-a făcut tatăl său. Așa ajung cei doi să se cunoască, însă acesta este doar începutul și nu aveți idee ce vă așteaptă.

— De ce mă lași să fiu eu însămi când suntem singuri?
— Pentru că sunt atras de vulcanul care mocnește în tine, topolina, și vreau să fiu singurul care e cuprins de lavă când erupe.

Relația dintre Libby și Tristan nu este perfectă și este normal să fie așa. O să se întâmple multe lucruri între ei, Tristan o să vă pună răbdarea la încercare constant, însă eu vă încurajez să acordați o șansă seriei. Pentru mine, aceste două volume au devenit cărți de suflet pe care o să le recomand ori de câte ori am ocazia.

Secundele se scurg printre trupurile noastre, ochii noștri sunt fixați o pereche în cealaltă, iar tensiunea crește cu fiecare bătaie a inimii mele.

Cartea este disponibilă pe site-ul celor de la Vesper Books.

Ivo s-a întrecut cu aceste două volume, căci au fost mult mai spectaculoase decât îmi imaginasem inițial. Cărțile au avut acțiune în fiecare pagină și nimic nu a fost monoton. Mi-a plăcut tare mult și faptul că autoarea a acordat atenție și personajelor secundare, căci așa a crescut interesul și pentru celelalte volume.

Vă recomand din toată inima seria și sper să o citiți într-un număr cât mai mare, pentru că merită toată prețuirea voastră.

Finalul celui de-al doilea volum m-a lăsat fix în pom, chiar dacă povestea de dragoste dintre Libby și Tristan și-a întâlnit încheierea. Volumul trei o să fie despre Cairo (cel ce ocupă funcția de Consigliere, adică mâna dreaptă a lui Tristan) și Randy (cea mai bună prietenă a lui Libby). Acum aștept cu nerăbdare lansarea acestei cărți.

Vă mulțumesc dacă ați citit până aici și vă urez lecturi cât mai plăcute. Și nu uitați să treceți seria pe lista voastră dacă aveți o slăbiciune pentru protagoniștii nemernici și aroganți, dar care ajung să treacă și prin foc pentru persoanele pe care le iubesc.