Cu toții suntem făcuți din molecule de Susin Nielsen – Recenzie

Cu toții suntem făcuți din moleculeSusin Nielsen

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie de carte.  Astăzi vreau să vă vorbesc despre un roman YA care abordează într-o manieră lejeră viața a doi adolescenți ce se înfruntă fiecare cu propriile frici. Cartea abordează o serie de subiecte dificile, precum ar fi: discriminarea sexuală față de persoanele homosexuale, abuzul, precum și hărțuirea.

Nielsen abordeaza teme majore – moartea unei persoane dragi, comportamentul ostil si abuzul fizic si emotional cu care se confrunta adolescentii si ura fata de persoanele homosexuale – dar reuseste sa le combine armonios si construieste un roman minunat, induiosator si plin de umor. O carte pe care nu o vei putea lasa din mana si care te va face sa razi si sa plangi in acelasi timp. – The Bookseller

Autoarea romanului prezintă într-o manieră cât mai verosimilă problemele cu care societatea se confruntă. Violență verbală, cât și cea fizică sunt două teme pe care Susin Nielsen le abordează. Scriitoarea portretizează efectele pe care aceste două acțiuni le au asupra unui adolescent, astfel că protagoniștii romanului sunt plasați într-un cadru toxic, ce ajunge ușor, ușor să le degradeze spiritul.

Stewart, 13 ani: un geniu, dar total antisocial. Mama lui a murit si ii simte lipsa in fiecare zi. Ashley, 14 ani: fata populara, mai putin printre profesori – are note groaznice la scoala. Tatal ei a marturisit familiei ca este gay si s-a mutat, dar nu foarte departe…

Destinele lor se intersecteaza atunci cand Stewart si tatal lui se muta cu Ashley si mama sa. Stewart e multumit de situatia creata intr-o proportie de 89,9%, chiar daca incearca cu greu sa se adapteze la noua scoala, dar mereu si-a dorit o sora, iar, de partea cealalta, Ashley este 110% ingrozita. A incercat mereu sa ascunda adevaratul motiv pentru care tatal ei s-a mutat; mai mult decat atat, Stewart i-ar putea ameninta statutul social. Cei doi sunt complet diferiti, dar totusi au un lucru in comun; ei sunt — la fel ca toata lumea — facuti din molecule.
    In acest roman amuzant si rascolitor, Susin Nielsen creeaza doi naratori care iti vor rapi inima si te vor face sa razi in hohote.

Romanul este scris din dublă perspectivă, astfel că luăm contact mai ușor cu gândurile protagoniștilor și ajungem să îi cunoaștem mai bine. Grație gândurile, cât și a acțiunilor și vorbelor, Steward și Ashley sunt portretizați moral și ne putem alege cu ușurință cu care personaj să empatizăm mai mult.

Lumea lui Ashley gravitează în jurul popularității pe care o vânează constant, cât și a aparențelor pe care luptă să le păstreze. Tânăra este mai mult interesată de haine și de lucrurile materiale, iar fericirea și liniștea sufletească de care are nevoie, deși nu își dorește să recunoască, sunt lăsate pe plan secund. Protagonista, după divorțul părinților, refuză să mai păstreze legătură cu tatăl ei, din cauza prejudecăților pe care le are. Tatăl lui Ashley este homosexual și tocmai acesta este motivul pentru care fata întrerupe orice comunicare cu el.

Steward, pe de altă parte, se află în direcția opusă personalității lui Ashley. Băiatul este sensibil și emană bunătate în orice ipostaza i-o pune viața. Însă, în spatele acestei prezențe, tânărul suferă cumplit după moartea mamei sale.

Drumurile celor două personaje se intersectează în momentul în care mama lui Ashley începe o relație cu tatăl lui Steward, iar cei doi copii sunt nevoiți ulterior să locuiască împreună. De aici începe adevărata aventură, presărată cu momente bune și rele între ei, căci Ashley este încăpățânată și crede că toate i se cuvin, inclusiv supremația asupra lui Steward.

Cu toții suntem făcuți din molecule este un roman care o să vă cucerească cu siguranță de la primele pagini. Stilul de scriere este lejer, iar ideea principală a cărții își găsește corespondent în evenimentele ce se petrec și în realitate.