De fiecare dată pentru totdeauna de Justin A. Reynolds – Recenzie

De fiecare dată pentru totdeaunaJustin A. Reynolds

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie de carte. Astăzi vreau să vă vorbesc despre o carte destul de atipică pentru mine și folosesc acest termen pentru că nu am mai întâlnit cărți care să abordeze un asemenea subiect. Întoarcerea în timp și retrăirea acelorași momente între personaje sunt cuvintele cheie în jurul cărora gravitează cartea.

Pentru un roman de debut, autorul a decis să abordeze un subiect ambițios și am rămas plăcut surprinsă de curajul pe care l-a avut în clipa în care a decis să schițeze o asemenea acțiune. Stilul de scriere s-a pliat pe gusturile mele, iar modurile de expunere s-au îmbinat într-un mod armonios. Dialogul a fost presărat cu sintagme sarcastice ce au adus un plus de expresivitate textului și care au reușit să mai destindă cititorul.

De fiecare dată pentru totdeauna este un titlu atât de sugestiv evenimentelor ce se petrec în roman, însă recunosc că la început nu am reușit să îi desclușesc înțelesul. Mai apoi, când am făcut contact cu Jack și Kate, am reușit să pricep de ce autorul a optat pentru o astfel de sintagmă, totodată devenită și un laitmotiv pentru întreaga existență a protagonistului.

Jack King – Regele. Regele lui Aproape ca. Aproape ca a fost sef de promotie. Aproape ca a fost acceptat intr-o echipa sportiva. Aproape ca a cucerit-o pe fata visurilor sale…
Cand Jack si Kate fac cunostinta la o petrecere si se imprietenesc pe loc, baiatul isi da seama ca e pe cale sa se indragosteasca pana peste urechi. In curand, cei doi sunt nedespartiti. Kate ii farmeca imediat si pe cei mai buni prieteni ai lui, Jill si Franny. Jack incepe sa creada ca a scapat de blestemul lui aproape ca. Dar povestea de dragoste… se complica. E cat pe ce sa fie cu happy-end, insa Kate moare. Legatura lor ar trebui sa se incheie aici, insa moartea fetei il trimite pe Jack inapoi in timp, in clipa in care s-au cunoscut. Kate e din nou in fata lui, sanatoasa, vesela si incantatoare ca intotdeauna. Adolescentul nu stie ce sa creada. Oare isi pierde mintile? Daca este o ocazie nesperata de a impiedica moartea ei, Jack e gata sa faca orice pentru a o salva. Cu toate acestea, va descoperi ca toate faptele au consecinte, iar cand o decizie pe care o ia are urmari tragice, Jack se vede nevoit sa cantareasca foarte bine ce sa aleaga – si la ce sa renunte – pentru a-i salva pe cei dragi

Nu pot să afirm că a fost cea mai excelentă carte pe care am citit-o, însă categoric este specială grație subiectului pe care îl abordează. Jack, protagonistul romanului, în spatele popularității de care se bucură în rândul prietenilor săi, este un personaj imperfect, care face greșeli și conștientizează mai apoi consecințele faptelor sale.

Condamnat să retrăiasca povestea de dragoste dintre el și Kate, fata de care se îndrăgostește la o petrecere, Jack ajunge să învețe pe propria piele că deciziile pe care le ia se dezvoltă și ajung să dea naștere unor scenarii greșite, ce au mereu același final: moartea lui Kate.

Precum am mai spus, Jack nu este un personaj perfect, însă pentru mine a fost perfect grație imperfecțiunilor pe care le-am identificat în caracterul lui. Este amuzant și prietenos, dar, pe cealaltă parte, este impulsiv și ajunge să greșească.

De fiecare dată pentru totdeauna este un roman ce are rolul de a ne deschide mai bine ochii și de a ne învață că înainte de a lua o decizie, trebuie să ne gândim de mai multe ori. Este o carte ce vorbește despre sacrificiile pe care omul le face în numele iubirii, cât și de alegerile pe care le luăm în viață.

Având în vedere, lucrurile pe care le-am menționat mai sus, sper că v-am stârnit cât de cât interesul și că o să acordați o șansă acestui roman!