Un blestem sumbru și nimicitor de Brigid Kemmerer — Recenzie

Un blestem sumbru și nimicitorBrigid Kemmerer

Bună, dragi cititori, și bine v-am regăsit la o nouă recenzie de carte. În ultima perioadă, după cum bine știți, m-am axat destul de mult pe cărțile romance, însă în momentul în care am văzut că a apărut Un blestem sumbru și nimicitor mi-am zis că trebuie neapărat să pun mâna pe carte și să o citesc. Recunosc că o știam de ceva vreme, fiind destul de populară pe bookstagramul din afară, iar din recenziile pe care le-am tot văzut mi-am dat seama că întreaga serie are darul de a-ți zgudui inima și de a te face să trăiești la intensitate maximă fiecare scenă.

Primul volum din seria Distrugătorii de blesteme se încadrează în lista cărților fantasy, ce abordează într-o manieră originală faimoasa poveste Frumoasa și bestia. Acest basm stă la baza seriei, așa că vă dați seama cu câtă căldură am îmbrățișat povestea dintre Rhen și Harper.

Autoarea romanului, Brigid Kemmerer, oferă basmului cu care am copilărit o nouă valență. Personajele din  ,,Un blestem sumbru și nimicitor” sunt puternic individualizate, gândurile lor sunt de o profunzime care reușește să atingă și cititorul, iar mediul în care au loc toate evenimentele îmbracă atât haine ce țin de domeniul fantastic, cât și de cel urban, contemporan.

Blestemat de o vrajitoare foarte puternica sa traiasca la nesfarsit cel de-al optsprezecelea an de viata, printul Rhen, mostenitorul regatului Emberfall, a crezut ca se va salva cu usurinta daca o fata se va indragosti de el. Insa asta se intampla inainte ca el sa se transforme intr-un monstru pornit pe distrugere. Inainte de a-si spulbera castelul si de a-si nimici familia si ultima farama de speranta.

Pentru Harper, nimic n-a fost usor vreodata. Cu tatal disparut, mama pe moarte si fratele care o subestimeaza tot timpul din pricina paraliziei cerebrale de care ea sufera, fata a invatat sa fie dura ca sa supravietuiasca. Atunci cand incearca sa salveze o straina pe strazile din Washington DC, tanara este transportata intr-o lume magica.

Harper nu stie unde se afla acum sau ce sa creada. Un print? Un blestem? Un monstru? In vreme ce petrece tot mai mult timp alaturi de Rhen in acest taram fermecat, fata reuseste sa priceapa care e miza. Si pe masura ce Rhen incepe sa inteleaga ca Harper nu e doar o alta fata pe care trebuie s-o cucereasca, speranta incolteste iar in el. Insa puteri nemaiintalnite cauta sa distruga regatul Emberfall… si va fi nevoie de mult mai mult decat de distrugerea unui blestem pentru a-i salva pe Harper, pe Rhen si pe oamenii acestuia de la nimicire.

În momentul în care am pornit la drum cu această carte și când am decis să o citesc, mă așteptam la o lectură care să mă țină într-un suspans total. De vină, în acest caz, au fost și reacțiile care, după mine, supraapreciau cartea. Nu vreau să mă înțelegeți greșit, acum nu spun că Un blestem sumbru și nimicitor este o carte slabă, ci vreau doar să punctez faptul că întreaga acțiune nu a fost atât de spectaculoasă precum se tot menționează.

Rhen, protagonistul cărții, este moștenitorul regatului Emberfall, prințul ce a fost blestemat de o vrăjitoare extrem de puternică să trăiască pentru o eternitate cea de-a optsprecezea aniversare a sa. Singura soluție de a scăpa de acest blestem și, implicit, de a-l împiedica pe Rhen să se transforme într-un monstru este dragostea adevărată. Așadar, prințul trebuie să găsească o fată care să îl iubească cu adevărat și care să fie dispusă să lupte împotriva lui Lilith, puternica vrăjitoare. Iar asta nu este deloc o sarcină ușoară.

Harper, eroina cărții, a fost testată de viață de foarte multe ori. Cu un frate care o înjosește constant, cu o mamă bolnavă, un tată dispărut și cu un diagnostic de paralizie cerebrală, fata se luptă zi de zi să supraviețuiască.

Ambii protagoniști au fost atât de frumos construiți, iar relația dintre ei întotdeauna mi-a făcut inima să bată din ce în ce mai tare. Rhen nu a meritat absolut deloc ceea ce i s-a întâmplat și vă mărturisesc că mi-aș dori să mă teleportez  în carte pentru a-i da o îmbrățișare pentru tot ce a fost nevoit să îndure.

În ceea ce o privește pe Harper, categoric se încadrează în rândul protagonistelor pe care le-am iubit din prima secundă. Fata este atât de bună și atât de curajoasă, încât este imposibil să nu te atașezi de ea.

Cartea disponibilă pe Libris.ro !

Cât despre final, pot să spun doar un singur lucru: am nevoie cât mai urgent de volumul doi. Nici nu vă imaginați ce este în inima mea acum, după ce am citit acel epilog.

Un blestem sumbru și nimicitor este categoric o lectură care reușește să vă atingă și să vă trezească amintiri din copilărie. Pentru un retelling, autoarea a dat dovadă de o mare creativitate. Personajele, acțiunea, locațiile; toate au fost schițate cu o atenție deosebită.