Pactul conjugal de Michelle Richmond – Recenzie

Pactul conjugalMichelle Richmond

Pactul conjugal este un roman thriller ce mi-a atras imediat atenția în mediul online, grație sonorității puternice pe care o impune însuși titlul. În momentul în care am citit descrierea cărții, mi-am dat seama că trebuie să o citesc cât mai repede. Îmi doream să aflu în detaliu lucrurile pe care le poate face un cuplu proaspăt căsătorit pentru a elimina monotonia ce ar fi putut să intervină în relație.

Autoarea a reușit cu măiestrie să creioneze un roman pe care l-am citit pe nerăsuflate și care, în ciuda celor peste cinci sute de pagini pe care le include, nu m-a plictisit o secundă. Acțiunea alertă, cât și jocul specific cărților thriller de-a șoarecele și pisica m-au făcut să nu mai las cartea din mână.

Eram de ceva vreme în căutarea unei cărți cu o asemenea intrigă și mă bucur tare mult că am dat peste un așa roman, care să mă deconecteze total de la realitate. De la agonie la extaz și viceversa, de la situații banale la acțiuni care te lasă fără suflare, Pactul conjugal se impune ca un roman solid, cu un subiect puternic și care se distinge grație evenimentelor puternic individualizate.

Pactul conjugal – Scurtă prezentare.

O casnicie de vis transformata intr-un cosmar
Proaspat casatoriti, Alice si Jake par sa fie cuplul perfect. Pe vremuri solista unei faimoase trupe rock, Alice este acum avocat de succes, iar Jake e psihoterapeut si consilier. Invitati de unul dintre clientii importanti ai cabinetului ei de avocatura, Alice si Jake hotarasc sa se alature unui grup exclusivist si misterios numit Pactul.  Scopul Pactului pare simplu: sa mentina casnicia fericita si intacta. Iar cele mai multe reguli ale grupului sunt cat se poate de rezonabile: sotii trebuie sa-si raspunda intotdeauna la telefon, sa-si faca lunar cate un cadou, sa planifice o calatorie impreuna o data la trei luni… Exista insa si interdictii ciudate: de exemplu, sa nu vorbeasca nimanui niciodata despre Pact. Dar Alice si Jake incalca una dintre reguli si descopera ca Pactul este pe viata, la fel ca mariajul, iar pedeapsa e dintre cele mai aspre.

Romanul urmărește povestea lui Alice și Jake, doi oameni banali care își doresc să trăiască o căsnicie plină de clipe frumoase și fericite. Femeia este o avocată de succes, iar soțul ei este un psiholog desăvârșit, formând astfel imaginea unui cuplu solid și echilibrat. Chiar dacă trăiesc în mediul acesta în care toate dorințele li se pot îndeplini cu ușurință, cei doi se tem că monotonia poate să apară. Pornind de la aceste considerente, cei doi soți acceptă o invitație misterioasă, neștiind că astfel pătrund pe un teren minat.

Invitația pe care o primesc cei doi soți le promite posibilitatea de a avea pentru totdeauna căsnicia perfectă pe care și-o doresc. Intrigați și încântați în egală măsură de ceea ce aud, Alice și Jake acceptă și așa pătrund într-un fel de grup de care se simt atrași la început. Însă lucrurile se schimbă destul de curând, căci ei încalcă o regulă a pactului. Iar dacă încalci reguli, este normal să primești și o pedeapsă.

Mi-a plăcut enorm de mult această carte. După cum v-am mai spus, am fost atrasă de ea încă de la început, încă de când m-am interesctat cu titlul. După asta am pornit și m-am documentat mai mult în legătură cu subiectul pe care îl abordează.

Autoarea are talentul de a presăra suspans în fiecare scenă pe care o clădește și nu ai idee cât de repede trece timpul, în timp ce citești. Eu am stat cu suflet la gură la fiecare capitol pe care-l citeam.

Cartea se găsește pe Libris.ro !

Am rămas cucerită de evenimentele ce au avut loc, căci nu mă așteptam la ce s-a întâmplat pe parcursul cărții. Recunosc că la început am crezut că totul o să fie destul de previzibil și începusem să îmi fac filme în cap, însă gândurile mele nu s-au pliat pe ce am găsit la nivelul capitolelor. Iar asta mă bucură nespus de mult, căci am avut parte de șoc după șoc.

Vă recomand această carte din tot sufletul. Vă asigur că merită să fie citită și apreciată, pentru că este o reală capodoperă.