Cerere de prietenie – Laura Marshall. Recenzie

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii ,,Cerere de prietenie”, un nou thriller aparut la editura Rao. Aceasta carte mi-a starnit curiozitatea inca de cand a aparut, pe la inceputul anului, atunci cand am citit putin din sinopsis:,,Maria iti trimite o invitatie pe facebook. Dar este moarta. Accepti. Cine te urmareste?” Am vazut ca s-a creat un buzz in jurul acestei carti, iar  parerile au fost destul de impartite. Chiar am sperat sa-mi placa deoarece facultatea imi lasa foarte putin timp pentru citit si vreau sa citesc doar carti de 5 stelute. Din fericire, aceasta carte nu m-a dezamagit si m-a tinut cu sufletul la gura de la inceput pana la final.

Maria Weston a disparut in noaptea petrecerii de absolvire a liceului si toata lumea crede ca a murit. Peste 27 de ani, Louise Williams primeste o cerere de prietenie pe Facebook de la nimeni alta decat Maria si simte ca se sufoca. Ceva s-a intamplat atunci, in 1989, lucruri pe care Louise nu le vrea dezgropate pentru ca ar afecta nu doar viata ei construita cu grija, ci si vietile altora. Este doar o gluma proasta, sau ceva mult mai sinistru? Oare este chiar Maria, sau cineva care vrea sa se razbune?

Cerere de prietenie Laura Marshall. Scurta prezentare

Cu o simpla notificare de pe Facebook, viata lui Louise Williams este intoarsa la 360 de grade. Este cumva o gluma proasta? Maria Weston este moarta, nu-i asa? Atunci de ce primeste o cerere de prietenie de la ea? Frica si vinovatia lui Louise sunt urmarite pe doua planuri: 2015 si 1989. Acum Louise are 40 de ani si este o mama singura, obligata sa mearga la reuniunea de liceu, macinata de tragedia la care a asistat atunci cand avea doar 16 ani.

Cartea abordeaza subiecte actuale precum bullying-ul, aratand daunele pe care acesta le poate face in randul adolescentelor din zilele noastre. O problema moderna care inca face victime zilnic, fie ca vorbim despre bully fizic sau emotional.

Ador cand o carte ma surprinde cu fiecare pagina, mai ales thrillerele pentru ca simt ca ele sunt cel mai greu de scris. Din cate am inteles, aceasta carte este debutul autoarei, iar faptul ca a reusit sa adanceasca misterul cu fiecare pagina si sa isi tina cititorul prizonier in lumea ei constituie un mare plus.

Pe Libris.ro ai disponibila optiunea Rasfoieste, unde poti citi primele pagini ale cartii.

Finalul m-a lasat masca si inca ma gandesc la impactul pe care l-a avut asupra povestii. Dupa cum vezi, pana acum nu i-am gasit un minus pentru ca ,,Cerere de prietenie” a devenit una din cartile mele thiller preferate. O recomand iubitorilor acestui gen si pot spune ca mi-a amintit de atomsfera din Carrie si Pierduta in asteptare.