Feminist(a) Feministi – Chimamanda Ngozi Adichie. Recenzie

2 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii ,,Feminist(a), Feministi”, un eseu feminist scris de unica Chimamanda. La editura Black Button, o editura draga mie, au fost publicate doua eseuri, dar si doua romane(o colectie de povestiri scurte si un roman). Anul trecut am descoperit cartile autoarei, iar de atunci le tot recitesc cu drag, avand mereu la indemana un marker. Inca nu am incercat romanele ei, insa acum ca am fost admisa la facultate, cu siguranta voi avea destul timp liber.

In acest eseu elocvent argumentat, Chimamanda Ngozi Adichie le ofera cititorilor o definitie unica a feminismului in secolul XXI, inteles ca incluziune si constientizare. Bazat pe propria experienta si profunda intelegere a realitatilor deseori mascate ale politicilor de gen, acest text reprezinta explorarea unei autoare remarcabile a ceea ce inseamna sa fii femeie si un apel convingator la toate motivele pentru care cu totii ar trebui sa fim feministi.

Feminist(a) FeministiChimamanda Ngozi Adichie. Scurta prezentare

Dupa cum am spus, autoarea are un loc special in inima mea si o admir foarte mult de cand i-am citit eseurile. Ideile ei sunt atat de bine gandite si explicate pe intelesul tuturor, vorbind despre problemele de gen ale secolului 21.  Mereu am rezonat cu gandirea autoarei si o recomand cu drag tuturor, indiferent de varsta si gen, fiind o lectura obligatorie. Pentru ca sunt doar 55 de pagini, chiar nu stiu ce sa mai spun, insa cred ca niste fragmente din carte i-ar face dreptate.

Toate cartile autoarei sunt disponibile pe Libris.ro.

Le invatam pe femei ca in cadrul relatiilor, compromisul este ceea ce se asteapta de la o femeie sa faca. Ne crestem fetele astfel incat sa se vada ca fiind intr-o competitie una cu cealalta, dar nu pentru un job sau o realizare personala, ceea ce dupa parerea mea poate fi un lucru bun, ci pentru atentia barbatilor. Le invatam pe fete ca nu pot fi fiinte sexuale in acelasi mod in care pot fi baietii. Daca avem baieti, nu ne deranjeaza sa aflam ca au iubite. Dar fetele sa aiba iubiti? Doamne fereste!(Desigur, asta nu ne impiedica sa ne asteptam sa vina acasa cu barbatul perfect cand vine momentul sa se casatoreasca.)

Pe fete le supraveghem. Le laudam virginitatea, dar pe baieti nu-i laudam pentru virginitate(ceea ce ma face sa ma intreb cum ar trebui sa functioneze asta, din moment ce pierderea virginitatii este un proces care de obicei presupune prezenta a doua persoane de sex opus.)

Imaginati-va cat de fericiti am fi, cat de liberi de a fi noi insine, daca nu am fi apasati de greutatea asteptarilor impuse de rolurile de gen.

…Dar ce conteaza si mai mult este atitudinea noastra, mentalitatea noastra.

Daca as putea, as transcrie aici jumatate din ,,Feminist(a) Feministi”, atat de mult mi-a placut. Chimamanda Ngozi Adichie este o autoare draga mie si abia astept sa ii descopar si cartile de fictiune.