Cu pretul vietii – Max Eisen. Recenzie

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii ,,Cu pretul vietii”, o poveste despre curaj si supravietuire la Auschwitz. A trecut destul de mult timp de cand nu am mai citit niste carti despre al doilea razboi mondial, iar aceasta a fost destul de laudata in ultimul timp. Cartea prezinta povestea de viata tragica a autorului, copilaria furata de niste oameni cruzi doar pentru ca era evreu, toate traumele traite la Auschwitz, dar si dupa.

In traditia romanelor Night, al lui Elie Wiesel, si Survival in Auschwitz, al lui Primo Levi, romanul de memorii al supravietuitorului canadian al Holocaustului, Max Eisen, bestseller mondial, ne dezvaluie cu claritate si sinceritate hotararea nestramutata a autorului de a supravietui unor situatii imposibile si de a face cunoscute in fata lumii ororile de la Auschwitz. Umanitatea si generozitatea lui stralucesc in aceste pagini de mare forta – amintirile personale ajung la suprafata pe masura ce povesteste despre cruzimea gardienilor SS, dar si despre bunatatea si eroismul zilnic al colegilor sai prizonieri, cu totii victime ale unui sistem creat pentru degradare, dezumanizare si, in cele din urma, moarte.

Cu pretul vietiiMax Eisen. Scurta prezentare

Max este un supravietuitor, un om care a trecut prin chinuri inimaginabile doar pentru a apuca ziua de maine. Timpul petrecut la Auschwitz este descris la persoana I si este incarcat de emotie, acesta reuseste sa sensibilizeze cititorul cu fiecare pagina si confesiune. De multe ori ma intrebam daca citesc fictiune, cum pot fi atat de cruzi oamenii? De fapt acestia nici nu mai pot fi numiti oameni, comportamentul lor fiind identic cu al unor animale.

Cartea urmareste viata lui Max, inainte si dupa incidentul tragic. Fiind spuse de un supravietuitor, povestile capata o profunzime greu de egalat si o emotie pura. Toti stim ca Aushwitz a fost ingrozitoare, insa aici am descoperit o noua poveste, una privita din ochii unui copil ramas fara sprijinul familiei la o varsta frageda, inconjurat de straini si monstrii.

Din cand in cand ar trebui sa citim toti astfel de povesti, cu siguranta am multumi mai des pentru viata pe care o avem si am inceta aceasta “plangere de mila”. Imi gasesc cu greu cuvintele pentru ca amintirea evenimentelor este atat de proaspata in memorie, iar povestea nu trebuie descrisa, trebuie doar simtita. Daca nu ma insel, editura Rao are o multime de carti despre Al Doilea Razboi Mondial, multe fiind chiar biografii.

Pe Libris.ro editura Rao are reduceri considerabile si iti recomand ,,Cu pretul vietii”, dar si ,,Furiile inimii”, carte pe care o recomand cu fiecare ocazie.

,,Cu pretul vietii” este o lectie de viata, o poveste dura si sfasietoare, o lectura obligatorie, poate chiar si pentru programa scolara.