Bonnie si Clyde – James Buckley Jr. Recenzie

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii “Bonnie si Clyde”, o biografie despre faimosul cuplu de gangsteri. In ultima vreme am inceput sa citesc si alte genuri, descoperindu-mi pasiunea pentru biografii si autobiografii, iar colectia “Cei mai rai oameni din istorie” a editurii Niculescu m-a intrigat. Din cate am vazut, aceasta colectie are patru carti, trei fiind traduse si in romana, gasindu-se la un pret extrem de bun.

Bonnie si Clyde sunt probabil infractorii cei mai cunoscuti si cu cea mai romantata existenta din istoria Americii. Cand politia a descoperit fotografii in care acestia pozau cu arme doar pentru a se distra, au devenit favoritii presei. Dar faima lor nu a durat mult, acestia murind intr-un schimb violent de focuri cu politia. Cat timp au fost implicati in actiuni criminale, in anii 1930, cei doi tineri texani si restul bandei lor au dus o viata dura, violenta, cu momente aflate la limita, jafuri prost organi­zate, raniri si crime. Si nu erau singurii gangsteri care operau pe atunci. Infractori ca Al Capone, Charles „Frumuselul” Floyd si „Mama” Baker au atras atentia, la randul lor, zia­ristilor, dar in cele din urma Bonnie si Clyde au fost cei care au stimulat cu adevarat imaginatia publicului. Si asta in mare parte datorita lui Bonnie, raufacatoarea blonda si frumusica, unica in acea perioada.

Bonnie si ClydeJames Buckley Jr. Scurta prezentare

Despre Bonnie si Clyde am tot auzit in ultimul an, iar aceasta carte mi-a trezit si mai mult interesul. Stiam cateva informatii despre acest cuplu de gangsteri, insa aceasta carte a oferit o imagine mult mai ampla, acoperind multe subiecte. Sunt prezentate familiile celor doi, viata lor inainte de a se cunoaste, intalnirea lor, actiunile criminale si sfarsitul tragic.

Povestea celor doi continua sa fascineze si astazi cititorii, insa multe detalii raman inca sub semnul intrebarii, lucru pe care il subliniaza si autorul pe parcursul cartii. Informatiile sunt furnizate fie de familie, fie de complicii celor doi, iar acestea nu corespund mereu.

Aceasta a fost prima carte citita dupa o pauza destul de lunga si plina de stres, dar ma bucur ca acum ma pot relaxa alaturi de o carte buna. Cartea are 155 de pagini, cu un scris mare, povestita pe intelesul oricui, fiind o lectura rapida pentru amatorii acestui gen.

Ce-i drept, nu consider ca cei doi sunt “Cei mai rai oameni din istorie”, acestia castigandu-si faima datorita prezentei feminine din cuplu. In anul 1930 oamenii erau socati de faptele pe care le putea comite o femeie, mediatizand in exces cuplul. Dupa cum au spus multi autori, Bonnie nu a fost niciodata acuzata pentru crima, iar Clyde nu ar fi recurs la crima decat in situatii extreme, gandirea sa fiind modificata dupa iesirea din inchisoare. Cea din urma l-a schimbat pe Clyde, tranformandu-l dintr-un hot intr-un criminal.

Toata colectia este disponibila pe Libris.ro, unde gasesti un preview pentru toate cartile.

Abia astept sa descopar si povestea lui Jack Spintecatorul, insa despre el cunosc mult mai multe detalii.

Recomand cu mare drag “Bonnie si Clyde” amatorilor de true crime sau nonfictiune. Pe mine m-a cucerit aceasta colectie si abia astept sa o completez.