Splendoare – Margaret Mazzantini. Recenzie

1 Reply

Buna! Azi am revenit cu recenzia cartii ,,Splendoare”, o carte care mi-a fost recomandata de o prietena. Deoarece mi-a fost recomandata, nu am cautat foarte multe informatii despre ea, citindu-i doar descrierea care mi-a placut si mi-a starnit interesul. Dupa ce am citit cartea, m-am gandit imediat la ,,Furiile inimii“, o carte care a ajuns in top 3 carti citite, iar asta spune multe despre ea. Am mentionat-o pentru ca nu am vazut ca este atat de populara, iar pe libris.ro se afla 15% reducere

Splendoare este un roman despre adolescenta zbuciumata a doi baieti, doua caractere in care se impletesc neliniste interioara si capriciu, tenacitate si aplecare spre carnal. Dupa copilaria petrecuta alaturi, Guido si Costantino sint purtati de viata pe drumuri separate.
In ciuda despartirii, legatura tensionata dintre ei creste in intensitate si, odata cu maturizarea tinerilor, se dezvolta in dragoste homosexuala. Separarea nu le impiedica destinele sa semene, traseele celor doi urmind fire comparabile pina in clipa reintilnirii. Harta iubirii lor ajunge sa descrie atit o Roma impregnata de mitologie, cit si o Londra extravaganta, oras in care cuplul isi poate pierde urma, o calatorie prin viata din care transpare adevarul ca splendoare inseamna insusi propriul fel – unic, complicat – de a fi.

SplendoareMargaret Mazzantini. Scurta prezentare

Am inceput aceasta carte cu asteptarile ridicate la maximum, desi mi-am promis sa nu mai fac acest lucru. Comparand-o cu una din cartile mele preferate a fost un mare minus pentru ea la inceput, insa pe parcurs am vazut o poveste diferita si nu spun asta ca fiind un lucru negativ.

Stilul autoarei este poetic, sofisticat, plin de metafore, complex si uneori greu de inteles, cel putin pentru mine. Probabil ar fi indicat sa ma reintorc la ea pe viitor, iar atunci o voi percepe in alt mod.

Chiar daca personajele mi-au displacut la inceputul povestii, pe parcurs am invatat sa le iubesc, sa le accept deciziile si defectele. Desi inceputul a fost greoi, m-am obisnuit cu stilul de scriere, iar lectura a avansat incet, dar sigur. Anumite pasaje m-au marcat profund si m-au invatat o multime de lucruri, cu siguranta voi mai incerca pe viitor carti de la autoare.

Repetam fraza pe care de abia o citisem, care se desprindea din cerneala ca o cheie dintr-o legatura si mi se parea destinata noua, lui, deschizand usa unei noi experiente, a unei infinite posibilitati. El era cel care ma definea, bun, uman. El, cel care hranea speranta din mine. Nu asta voiam? Sa ne indepartam de lumea cunoscuta, de noroiul incertitudinii, ca sa cautam o viata altundeva, departe. Iar calatoria aceea mi se parea o incercare, o mostra din viitorul care ne astepta.

Stiu ca lucrurile nu sunt niciodata la fel, nici noi nu suntem egali cu nimeni. Departarea de tine este cea mai inumana dintre nedreptati. Dar cui pot sa-i spun toate astea? Imi pierd noptile. Simt slabiciunea acestui oras, fara tine, o invalmaseala de ore fara odihna.

Daca nu ai vazut deja, colectia Polirom Actual se afla la reducere pe Libris.ro, pretul acestora fiind de 10 lei. Daca doresti sa incerci Splendoare, cred ca acum este momentul oportun. Iti recomand sa citesti un fragment inainte de a o achizitiona, scriitura nu este pentru oricine.