Dosarele criminalilor in serie – Paul Simpson. Recenzie

1 Reply

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii ,,Dosarele criminalilor in serie”, o carte pe care mi-am dorit-o foarte mult de cand am vazut-o. Pentru mine subiectul acesta este fascinant, chiar daca nu vreau sa fac studii in acest domeniu, mereu m-a interesat psihologia lor, cum ajung din oameni simpli niste monstrii capabili de lucruri inimaginabile.

Exista nenumarate mituri legate de criminalii in serie, printre care ca acestia sunt cu totii niste singuratici disfunctionali, ca sunt barbati albi, motivati doar de sex, ca toti calatoresc mult si actioneaza intr-o zona extinsa, ca nu se pot opri din ucis, ca sunt cu totii fie nebuni, fie genii malefice si ca isi doresc sa fie prinsi de politie. Desigur, exista unii criminali in serie care fac parte din aceste categorii, dar criminalul din Green River era casatorit si nicidecum un singuratic disfunctional.

Dosarele criminalilor in seriePaul Simpson

In acest domeniu m-a introdus serialul ,,Criminal minds” pe care l-am vizionat integral, fiind unul dintre preferatele mele. Documentarele Netflix sunt si ele foarte bine realizate, iar podcast-urile de pe Spotify le-am descoperit recent. ,,Dosarele criminalilor in serie” a fost prima carte pe care am citit-o din acest domeniu si pot spune ca a fost destul de usor de urmarit, chiar daca anumite capitole au fost mai complicate si mai greu de inteles.

Cartea are 30 de capitole, deci 30 de cazuri diferite, analizate in mare, in maxim 30 de pagini. Poate parea putina informatie, insa autorul ofera doza perfecta. Desigur, daca cineva doreste sa aprofundeze subiectul, exista surse mult mai stufoase, insa daca doresti doar sa aflii cateva lucruri, in mare, povestirile lui sunt perfecte.

Cartea este disponibila pe Libris.ro, unde poti citi un mic preview.

Un sfert din cazurile prezentate imi erau familiare, insa le-am recitit si pe acelea pentru a-mi reimprospata memoria. Mi-a placut mult ca autorul a incercat sa ofere cazuri diferite, atingand aproape toate subiectele. Ce-i drept, cartea a fost foarte grafica, inspaimantatoare si cu siguranta nu o recomand copiilor sub 16,17 ani, poate chiar mai mult, depinde de taria ta de caracter.

Cu siguranta este o carte perfecta pentru amatori, nu pentru oamenii care vor sa isi aprofundeze cunostintele. Mi-a displacut faptul ca nu este discutata psihologia lor, ceea ce a declansat degradarea lor. Nu cred ca autorul si-a propus acest lucru si nimeni nu mi-a spus ca ar fi despre asta, deci nu pot invinui pe nimeni.

,,Dosarele criminalilor in serie” a fost o carte pe care am ales sa o citesc in paralel cu altele pentru a nu incurca informatiile. Am citit cate 2-3 capitole pe zi, iar aceasta a fost cea mai buna decizie. Chiar mi-au placut subiectele abordate si voi cauta alte titluri similare, insa nu stiu cat de multe au fost traduse. Ann Rule a scris zeci de carti true crime pe care abia astept sa le descopar.