Ziua razbunarii – John Grisham. Recenzie

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii Ziua razbunarii, a treia carte de la John Grisham pe care am avut ocazia sa o citesc. Pana acum cartile sale nu m-au uimit, dar cu aceasta m-a fascinat. Daca nu ai mai citit pana acum John Grisham, Ziua razbunarii este alegerea perfecta. A reusit sa combine intr-un mod armonios realitatea cu fictiunea, iar misterul te tine in suspans pe parcursul intregului roman.

Pete Banning este fiul preferat al orasului Clanton – erou decorat in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, exponent al unei familii importante din zona, fermier de succes, tata, sot si totodata membru de vaza al Bisericii Metodiste. El revine acasa din razboi, in oraselul sau natal din Mississippi, si il ucide pe predicatorul metodist al comunitatii aparent fara niciun motiv. Dupa ce este condamnat, confruntandu-se cu moartea prin spanzurare, respinge oferta guvernatorului de a-i fi comutata pedeapsa daca isi divulga motivul si singura sa declaratie – in fata serifului, a avocatilor sai, a judecatorului si a familiei – ramane „Nu am nimic de spus“. El pare sa nu se teama de moarte si e gata sa ia cu el in mormant motivul secret al crimei comise.

Ziua razbunarii – John Grisham. Scurta prezentare

Romanul bazat pe o poveste auzita de autor,  urmareste familia Banning, o familie bogata din orasul Clanton. Erou decorat in cel de-Al Doilea Razboi mondial, Pete Banning il ucide, aparent fara motiv, pe Dexter, preotul din oras. Lasa martori si trimite singur politia pe urmele sale pentru ca doreste sa fie judecat, insa refuza sa vorbeasca, sa se apere. Astfel, motivul crimei ramane necunoscut pe parcursul intregului roman, fiind dezvaluit abia la final.
Mi-a placut mult partea de non-fictiune, fiind prezentat Marsul Mortii din Bataan, unul dintre cele mai crunte genociduri ale Japoniei din cel de-Al Doilea Razboi Mondial. Chiar daca povestea soldatului este pura fictiune, atmosfera a fost autentica si infioratoare. Partea a doua din carte, care insumeaza peste 140 de pagini, “Osuarul” a fost o lectie de istorie bine-venita oricui.
Am o slabiciune pentru cartile care urmaresc o familie pe parcursul mai multor ani, cum ar fi “Furiile inimii” sau “Aurul maorilor”, ambele aparute la ediura Rao, iar aceasta carte contine acest plot. Familia mi s-a parut bine construita, de la copiii lui Pete, sora si sotia sa, pana la el insusi.
Nu am citit atat de multe carti de la acest autor, insa pot spune ca am vazut o imbunatatire a scrisului sau de-a lungul timpului. Se pare ca am inceput sa iubesc mix-ul dintre fictiune si realitate, iar autorul mai are carti care se incadreaza in aceasta zona. Ma voi documenta pe viitor, mai ales ca majoritatea cartilor sale au fost deja traduse in romana.

#365decarti

Asadar, pentru mine “Ziua razbunarii” a fost o surpriza. Nu ma asteptam sa ma captiveze atat de mult, sa citesc o carte atat de mare in doar cateva zile de scoala.  Este de departe cea mai buna carte a autorului din cele pe care le-am citit pana acum. “Ziua razbunarii” este disponibila aici. Nu uita de promotia celor de la Rao: In fiecare zi gasesti o carte redusa cu 55%.(link lasat mai sus)