Pierduti in Cartierul Spaniol – Heddi Goodrich. Recenzie

11 Replies

Buna! Au trecut saptamani bune de cand nu am mai postat o recenzie, dar tot atatea au trecut de cand am terminat o carte. Scoala imi ocupa majoritatea timpului liber si incerc sa ma acomodez noului program, iar timpul pentru citit nu l-am integrat inca. Acum realizez ca mai sunt doar doua luni din acest an si inca am o multime de carti pe care vreau sa le citesc pana in 2020. Astazi vreau sa iti vorbesc despre cartea “Pierduti in Cartierul Spaniol”, o noua aparitie literara a editurii Rao. Acum doua-trei saptamani am primit doua noutati de la ei, aceasta si noua carte a lui Thomas Harris, autorul Tacerii mieilor(pe care abia astept sa o citesc). Deoarece cartea a avut aproximativ 430 pagini, m-am lungit destul de mult cu ea, luandu-mi 2 saptamani sa o citesc. Actiunea uneori lenta nu m-a ajutat deloc la acest capitol, dar au compensat partile in care actiunea era mult mai rapida si paginile “zburau”

Heddi studiaza la Facultatea de Litere a Universitatii Orientale. Este americanca. Pietro studiaza geografia. Este italian. Ea este saraca si nomada. El este bogat si traditionalist. Amandoi sunt straini intr-un oras dens, plin de istorie si de viata: Napoli! Este dragoste la prima vedere. O dragoste complicata si profunda, care ii pune la incercare in toate modurile pe tinerii boemi. In adancul galeriilor de sub oras, dar si pe culmile Vezuviului. Cartierul Spaniol este deopotriva un labirint atragator si un papusar care conduce o scena de iubire. Heddi Goodrich are curajul sa povesteasca o parte din propria dragoste studenteasca, pe care multi dintre cititori au trait-o.

Pierduti in Cartierul Spaniol – Heddi Goodrich. Scurta prezentare

Totul a inceput cu un mesaj de la el, Pietro. Dupa 4 ani acesta simte ca a facut o greseala ingrozitoare, regreta ca a parasit-o pe Heddi, ca nu a crezut mai mult in relatia lor, dorindu-si sa fi luptat atunci cand toti erau impotriva lor. “Pierduti in Cartierul Spaniol” este povestea autoarei, o poveste in care ne putem identifica toti, o poveste despre o dragoste pura, studenteasca.

Din scrisoare aflam ca Heddi si Pietro s-a despartit, dar povestea principala este cea din anul in care s-au cunoscut si s-au indragostit. Urmarim astfel inceputul relatiei, evolutia acesteia, dar si suisurile si coborasurile pe care le intampina orice cuplu. In opinia mea, cei doi au fost suflete pereche, separate de cei din jur, de mediul in care traiau, dar si de aspiratiile fiecaruia. Gura lumii afecteaza o relatie, iar relatia celor doi este exemplul perfect.

Mi-au placut foarte mult scrisorile din viitor, vedem astfel maturizarea celor doi, in special a lui Pietro, care isi asuma greselile din tinerete si se caieste.

-De unde stii daca o relatie o sa dureze sau nu?

-Noi doi, baby. Asta e punctul meu de reper.

-Tu esti aerul pe care-l respir, mi-a soptit.

Ar trebui sa fiu fericit, dar imi lipseste un lucru fundamental.

-Ce anume?

-Cineva care sa ma iubeasca.

“Pierduti in Cartierul Spaniol” nu este o poveste tipica de dragoste, este mult mai mult, este o lectie de viata, iar fiecare cititor poate invata macar un lucru citind-o.Finalul mi-a placut foarte mult, iar eu cred ca acesta scoate cartea din anonimat si ii ofera o alta aura. Cartea este disponibila aici.

Tu citesti romance?