Fight club – Chuck Palahniuk. Recenzie

14 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii “Fight club”, cea carte sta la baza filmului cu acelasi nume lansat in 1999. De mult am vrut sa vad filmul pentru ca a fost adaugat de multi in lista celor mai bune filme, insa daca tot am avut ocazia, am zis sa citesc cartea inainte. Chiar daca este o carte scurta, iti garantez ca iti va ramane in minte mult timp de acum in colo.

Publicat in 1996 si devenit un clasic al literaturii underground, Fight Club este unanim considerat in momentul de fata unul dintre cele mai originale si provocatoare romane scrise in ultimul deceniu al secolului XX.

Fight Club este povestea unui tanar care traieste intr-o lume plina de esecuri si de minciuni. El isi gaseste debuseul in batai clandestine organizate in subsolurile barurilor dupa ora inchiderii. Nascut din mintea lui Tyler Durden, Fight Club reprezinta un mod de evadare din existentele marunte si restrictive ale lui Tyler si ale prietenilor sai. Dar in lumea lui Tyler nu exista reguli, nu exista limite, nu exista obstacole.

Fight clubChuck Palahniuk. Scurta prezentare

Stiam dinainte sa ma astept la o poveste messed up, deci daca esti sensibil la violenta si toate cele, iti recomand sa eviti cartea, dar si filmul, mai ales filmul. Inceputul cartii se continua tocmai la final, iar capitolul doi ne arata cum s-a ajuns in acel punct. Naratorul nostru fara nume se afla pe acoperisul cladirii Parker Morris Building, fiind amenintat de prietenul sau Tyler. In doar zece minute cladirea va exploda. Numaratoarea inversa incepe, insa se opreste la trei, iar continuarea o aflam in ultimul capitol.

Naratorul nostru sufera de insomnie, insa toti doctorii ii spun ca nu poate muri din cauza acestei probleme si nu ar trebui sa isi faca griji. Dupa ce doctorul ii vorbeste despre  sedintele de grup, incepe sa doarma iarasi. Sedintele de grup devin obsesia sa, inscriindu-se la sapte. Incepe sa se ataseze de Bob si de ele, reusind astfel sa isi invinga insomniile. Insa totul se distruge atunci cand apare Marla. Fiind tot o impostoare, naratorul nu se poate elibera emotional in prezenta ei, incercand sa imparta sedintele pentru a nu se intalni.

Dar el il intalneste pe Tyler si totul se schimba atunci cand Tyler il roaga sa il loveasca. Cei doi infiinteaza renumitul Fight Club pentru a se detasa de lumea exterioara, iar acesta capata succes si multe persoane persoane li se alatura. Insa totul excaladeaza treptat la un alt nivel.

Povestea este messed up, dar intr-un sens bun. Plot twist-ul principal nu cred ca a fost ghicit vreodata, foarte imprevizibil. In opinia mea, finalul cartii a fost mult mai bun decat cel al filmului, acela fiind singurul lucru care le deosebeste.

Vreau pe viitor sa incerc si alte carti de la Chuck Palahniuk, iar Jurnal cred ca o sa fie urmatoarea. Pe libris.ro poti gasi cartile sale atat in romana, cat si in engleza?

Tu ai citit aceasta carte? Dar filmul l-ai vazut?