Tot ce nu ti-am spus – Celeste Ng. Recenzie

18 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii “Tot ce nu ti-am spus”, un mystery care mi-a captat atentia de mult timp. Cartea a fost tradusa de editura Litera prin 2016, iar afara in 2014. Sincer, nu stiu de ce cartea nu a fost inca adaptata, ar fi facut un film excelent. Dupa ce am recitit sinopsisul, am zis sa-i ofer o sansa acestei carti.

Lydia este copilul favorit al lui Marilyn si al lui James Lee; o fata care a mostenit ochii albastri luminosi ai mamei si parul negru intunecat al tatalui. Parintii ei sunt hotarati ca Lydia sa realizeze visurile pe care ei nu au putut sa si le implineasca – Marilyn isi doreste ca fiica ei sa devina medic; James vrea ca Lydia sa fie populara la scoala, o fata cu o viata sociala bogata. Dar Lydia este supusa unor mari presiuni, caci tatal ei este un american nascut din prima generatie de imigranti chinezi. Iar etnia lui, si a ei, ii face sa fie remarcati oriunde. Cand trupul neinsufletit al Lydiei este gasit in lacul din localitate, James este consumat de vinovatie si porneste pe un drum nesabuit care i-ar putea distruge casnicia. Marilyn, devastata si razbunatoare, este hotarata sa faca pe cineva raspunzator, cu orice pret. Fratele mai mare al Lydiei, Nathan, este convins ca Jack, baiatul rau din vecini, este implicat intr-un fel. Insa cea mai tanara membra a familiei – Hannah – este cea care observa mult mai mult decat poate vedea oricine si ar putea fi singura care stie ce s-a intamplat cu adevarat.

Tot ce nu ti-am spus Celeste Ng. Scurta prezentare

Cartea ne transpune in anii ’70 si urmarim povestea familiei Lee. Fiind un cuplu interrasial(el chinez, ea americanca), lumea ii priveste diferit. Aflam din primul capitol ca Lydia a murit, insa familia nu stie deja. Pare a fi o dimineata obisnuita, insa totul se schimba atunci cand Lydia nu ajunge la micul dejun. Dupa ce este cautata de familie, este raportata disparuta. In scurt timp politistii ii gasesc trupul neinsufletit in lacul din apropierea casei. Moartea Lydiei zdruncina armonia familiei, iar fiecare membru incearca sa se acomodeze in felul lui cu lipsa fetei.

Marilyn si James au trei copiii: Nath, Lydia si Hannah. In capitolul doi aflam trecutul celor doi si modul in care s-au cunoscut. Nath, cel mai mare fiu, este sigur ca moartea Lydiei nu este o sinucidere, fiind sigur ca Jake, baiatul din vecini ascunde adevarul politistilor.

Tot ce nu ti-am spus este disponibila pe Libris.ro la pretul de 15 lei.

Povestea se adanceste cu fiecare capitol si aflam mai multe din secretele familiei Lee. Modul de scriere al autoarei a fost diferit. Ba mi-a placut, ba mi-a displacut. Autoarea descrie ABSOLUT ORICE MISCARE. Dar uneori batea si campii. Multe detalii erau relevante povestirii, insa mai erau si niste lucruri total inutile. Chiar daca sunt doar 230 pagini, cartea s-a citit destul de greu. Misterul m-a motivat sa citesc in continuare, insa nu sunt 100% multumita de final.

Per total, Tot ce nu ti-am spus a fost o carte buna si nu regret ca am citit-o. Probabil voi incerca si cealalta carte a autoarei pentru ca are recenzii mult mai pozitive decat Tot ce nu ti-am spus.

Cum am spus, mi-as dori sa vad aceasta carte adaptata. Ai recomandari de filme mystery? Dar carti?