Din negura timpului – Lavinia Calina. Recenzie

15 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii “Din negura timpului”, scrisa de Lavinia Calina. Cartea este ultimul volum al trilogiei “Neamul corbilor”, asadar recenzia va contine spoilere pentru volumele 1 si 2(click pentru recenziile lor). Am asteptat cu nerabdare acest ultim volum, iar istoria s-a repetat. Imediat ce am primit cartea, m-am pus pe citit. Pana si autoarea a spus ca este cel mai fericit final pe care l-a scris pana acum. Nu vreau sa il compar cu finalul celorlalte carti, dar acesta a fost cel mai fericit posibil. Nu o credeam capabila de asa ceva :))) parca asteptam sa imi fie franta inima in orice secunda. Nu stiu ce sa mai zic despre carte, doar ca m-a lasat fara cuvinte si o ador din toata inima. Sper doar sa fiu cat de cat coerenta.

Din negura timpuluiLavinia Calina. Scurta parere

Dupa disparitia lui Nicol, Roxana incearca sa se apere de pericolele care pandesc la tot pasul, alaturi de noul ei grup de aliati si intr-un camin in care sentimentele de dragoste capata noi si surprinzatoare sensuri. Insa viziunile sale devin din ce in ce mai puternice si mai greu de descifrat, iar o confruntare finala intre Neamul Corbilor si celelalte Neamuri pare iminenta. Poate Roxana sa readuca in tabara sa speranta supravietuirii, dejucand planurile finale ale Corbilor?

Pot spune ca in primele 30 pagini am fost confuza? Actiunea nu se reia de la finalul celui de-al doilea volum, ci este plasat in viitor. Au trecut doi ani, iar Roxana inca se afla sub controlul vrajii lui Radu. Viata ei nu a fost una usoara, vraja jucandu-se cu mintea ei, incercand sa o innebuneasca. Peste cateva luni este nevoita sa schimbe tabara si sa se alature Corbilor, fiind nevoita sa-i poarte copilul lui Radu.

Timp de doi ani Liviu a incercat sa o salveze pe Roxi, insa lupta cu neamul corbilor nu este atat de usoara, mai ales daca nu ai destui aliati. Dupa moartea lui Nicole, Stefan si-a gasit refugiul in bautura, fiind dat afara din consiliu. Despre actiune nu vreau sa mai spun nimic, te las sa o descoperi pe parcurs. O spun in cunostinta de cauza, la cartile Laviniei trebuie sa stii cat de putin posibil si sa te lasi uimit de povestea captivanta.

Cartile Laviniei Calina sunt disponibile pe Libris.ro.

Trebuie sa ma laud si eu cu ceva. Dupa 8 carti de-ale autoarei, am reusit si eu in a 9-a sa ghicesc un plot twist. Ei bine, sa zic 70% din el, dar eu tot ma simt mandra :)))) Totul a fost incheiat perfect in al treilea volum, iar universul magic a fost inchegat perfect, fiind introdusa si “istoria magiei” din Romania. As minti sa spun ca Liviu este preferatul meu, Dan ramane mereu unicul(Ultimul avanpost), dar Liviu si Roxi au format un cuplu atat de dragut. Relatia lor a fost echilibrata si perfecta.

Ovi a jucat si el un rol important in acest volum. Dupa ce a mostenit puterile mamei sale, acesta a devenit mult mai puternic si constient de razboiul ce se apropie. Timp de doi ani a fost antrenat, insa nu s-a distantat de Roxi, cea care i-a fost alaturi inca de mic. Cu toate ca isi iubeste tatal, stie ca prietenii Roxanei vor sa se revanseze pentru moartea lui Nicole, dar si pentru rapirea Roxanei. Mi-a placut mult evolutia lui Ovi, iar deciziile lui au fost foarte bine gandite.

Ce sa mai spun? Imi pare rau ca am incheiat aceasta trilogie MI-NU-NA-TA, dar cu siguranta o voi reciti cu drag pe viitor. Daca volumul 2 m-a facut sa plang de nervi si suparare, acesta m-a facut sa plang de fericire. Epilogul a fost absolut perfect si nu puteam sa cer mai mult de atat. De asta iubesc eu autorii romani. Desigur ca au fost si dezamagiri, insa mi-am facut o lista cu autori romani de la care as cumpara orice scriu, pot sa scrie si despre firul de iarba care creste, eu tot dau banii :)))))

P.S. Cativa autori romani pe care ii citesc cu drag: Lavinia Calina, Corina Cindea, Marina Neagu, Mihaela Strenc, Georgiana Vaju, Cristina Otel, A. Stephanie, Simona Lungu(abia astept urmatoarele aparitii).

Tu citesti autori romani?