Copiii intunericului – Lavinia Calina. Recenzie

9 Replies

Buna! Astazi vreau sa iti vorbesc despre cartea “Copiii intunericului “, primul volum al seriei Neamul corbilor. Cartea este scrisa de autoarea mea preferata, Lavinia Calina. De-a lungul timpului am scris pe blog despre majoritatea cartilor ei. Pentru mine, Zona Zero ramane una dintre favorite, fiind si prima carte citita de la ea. In timp am descoperit si distopia Ultimul avanpost care m-a fascinat cu fiecare volum. Recent a aparut si volumul 4 pe care l-am comandat si astept sa il citesc. In prezent detin aproape toate cartile pe care le-a scris, exceptie facand volumul 2 si 3 din Neamul corbilor, insa acest lucru se va schimba cat de curand.

Roxana si Nicol, doua adolescente cu personalitati aparent diferite, devin cele mai bune prietene dupa o noapte in care viata li se va schimba complet. Impartasind acelasi secret, ele vor incerca timp de mai multi ani sa duca impreuna o existenta cat mai banala, cotidiana, pentru a se ascunde de cei care le doresc, probabil, moartea. Dar chiar secretul nu este ceea ce pare. Devenite pioni in mijlocul unei confruntari seculare intre cele mai puternice neamuri de vrajitori, cele doua tinere au de ales intre a fugi mereu sau a-si infrunta adversarii. Intunericul este insa foarte aproape, mult prea aproape…

Neamul corbilor Vol.1: Copiii intunericuluiLavinia Calina. Scurta prezentare

De unde sa incep? Evident ca mi-a placut si aceasta serie a autoarei. Neamul corbilor este diferita de restul. Este o carte despre vrăjitoare și magie. Inceputul a fost putin lent, insa nu m-a deranjat pentru ca are o explicatie: Autoarea încearcă să te introducă intr-o lume nouă și să te familiarizeze cu tradițiile și lucrurile noi care se pot intampla intr-o lume magică. Dupa ce te obisnuiesti cu lumea si povestea, paginile zboara si nu iti dai seama cand ajungi la final. Se citeste extrem de repede si am redescoperit si aici umorul Laviniei.

*Copiii intunericului este disponibila pe Libris.ro

Cu cat inaintezi in poveste, cu atat sunt dezvaluite mai multe lucruri care te lasa cu gura cascata. Au fost vreo 3-4 intorsaturi de situatie care m-au luat pe nepregatite, tipic autoarei :))). Previzibila ca intotdeauna.

Un alt lucru care imi place la cartile ei este diversitatea. Lavinia scrie despre orice. Am avut apocalipsa zombi, razboi intr-o lume distopica, acum magie. Pe viitor autoarea pregateste o noua dilogie plasata pe Marte, iar eu pregatesc banii :)) Abia astept sa vad ce mai scoate pe viitor.

Tu cat de mult te poti ascunde de magie?

In “Copiii intunericului” urmarim povestea a doua fete: Roxana si Nicole, nevoite sa-si paraseasca satul. Primul capitol este povestit de Nicole, actiunea fiind plasata in urma cu 7 ani. Dupa ce a omorat un vrajitor, Nicole, isi  va trai viata ascunzandu-se de Neamurile de vrajitori. Misiunea lor va fii si mai complicata acum. Nicole are un baietel, pe Ovidiu, cel pentru care si-ar da si viata. Neamurile au fost 5 la numar: Corbi, Lupi, Cerbi, Soimi si Roibi. Cele doua fete nu fac parte din vreun Neam, incercand sa se ascunda de magie.

Pentru Corbi e simplu: ori esti cu ei, ori pieri.

Insa Roxana poate vedea in viitor cu abilitatile sale, vazandu-si astfel moartea, dar si faptul ca sunt urmarite.  Corbii sunt cei mai periculosi. Ei isi trag fortele si isi cresc puterea furand-o de la alti vrajitori.

Fragmente din Copiii intunericului:

Sa nu iti fie frica de intuneric, caci de la intuneric stii la ce te poti astepta, sa iti fie frica de lumina, caci lumina e cea care te orbeste.

Voiam sa spun ceva, dar stiam ca niciun cuvant nu putea sa exprime ce simteam in acel moment.