In lipsa presedintelui de Bill Clinton si James Patterson. Recenzie

7 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia carte “In lipsa presedintelui”, o colaborare  inedita dintre fostul presedinte al SUA si un scriitor cunoscut la nivel mondial. Thriller-ul a fost asteptat de toata lumea, iar editura Rao l-a tradus extrem de rapid, aparand acum doua luni. La aparitie am avut ocazia sa citesc primele 15 pagini, iar introducerea mi s-a parut interesanta. Hai sa iti prezint mai detalitat actiunea cartii.

In lipsa presedintelui de Bill Clinton si James Patterson. Prezentare.

În lipsa președintelui descrie o amenințare atât de gravă, încât ar
putea periclita toată America. Nesiguranța și frica pun stăpânire pe
preşedintele Duncan şi stafful lui. Evenimentele, neaşteptate şi
surprinzătoare, se petrec pe parcursul a trei zile, când zvonurile
despre eventuale atacuri cibernetice, spionaj și trădare la Casa Albă se
răspândesc cu repeziciune. Însuși președintele devine suspect, apoi
dispare, pur și simplu, din ochii tuturor, creând o şi mai mare panică.
Informația de bună calitate, care ar fi putut veni doar de la un fost
comandant-șef, face din În lipsa președintelui cel mai original și mai
înfricoșător roman apărut în ultimii ani. O carte în care agresorii
devin eroi, cetățenii-model devin trădători.

In lipsa presedintelui este un thriller complex, pe care l-as numi atat politic, cat si cibernetic. Un virus cunoscut sub numele “Evul Mediu” ameninta Statele Unite. Presedintele incepe sa fie contactat de Nina, care pretinde ca detine informatii despre virus. Presedintele refuza sa o creada, lucru care o determina sa mearga pana la Paris dupa fata presedintelui.

Dupa ce ii capteaza atentia, presedintele este invitat la un meci de baseball alaturi de partenerul Ninei, Augie. Dupa ce Augie il ameninta cu pistolul pe presedinte, acesta accepta sa plece de buna-voie alaturi de Augie. Nina ii asteapta afara, insa lucrurile iau o intorsatura de 180 de grade atunci cand cei trei sunt atacati de o lunetista, scopul acesteia fiind asasinarea Ninei. Lunetista isi duce la capat misiunea, iar ceilalti doi abia reusesc sa scape din macel numai dupa interventia Serviciilor Secrete.

Presedintele se confrunta cu o problema de proportii mari care ameninta viata tuturor persoanelor din SUA, avandu-l doar pe Augie ca martor, nu stie daca poate sa ii creada povestile. De ce a fost Nina tinta principala a atacurilor si nu el? Cine vrea sa raneasca SUA prin declansarea virusului cibernetic? In aceste conditii te poti increde oare in oricine?

Parerea mea

Primele 100 de pagini mi s-au parut destul de coplesitoare si abia am reusit sa inteleg situatia, insa dupa acestea am ramas conectata cu povestea si nu am putut sa o las pana nu aflam deznodamantul. Partile povestite de presedinte sunt scrise la persoana I, iar scurte capitole la persoana a III-a sunt presarate de-a lungul romanului, acestea prezentand situatia externa a acestui calvar, prin ochii antagonistilor. Modul in care sunt descrise sacrificiile pe care le fac Serviciile Secrete in meseria lor sunt sfasietoare, iar acele fragmente m-au coplesit.

In lipsa presedintelui nu este un simpla carte pe care o pui la loc in biblioteca dupa ce o citesti, ea va ramane mult in sufletul tau, care te va face sa iti pui mii de intrebari. Dorinta de a castiga faima si putere pot compromite pana si cele mai pure inimi, iar intr-o situatie ca aceasta increderea este pusa la incercare.

Asadar, recomand cu mare drag In lipsa presedintelui si putina rabdare pentru a trece peste introducere, iar apoi nu vei regreta. Cartea se poate gasi aici.

Care a fost cartea ta preferata anul acesta? Cartile thriller au ajuns in preferatele tale anul acesta?