Blestemul castigatorului – Marie Rutkoski. Recenzie

9 Replies

Buna! Astazi am revenit cu recenzia cartii Blestemul castigatorului, primul volum din trilogia cu acelasi nume. Deoarece recent s-a tradus si ultimul volum, am zis sa-i ofer o sansa acestei trilogii, mai ales ca subiectul ei parea exact pe gustul meu. Din fericire nu m-am inselat, iar cartea mi-a placut foarte mult si abia astept sa ajung si la al doilea volum cat de curand.

Blestemul castigatorului de Marie Rutkoski. Scurta prezentare.

Intr-un imperiu care se desfata cu razboaie si cu inrobirea celor invinsi, Kestrel, fiica unui general, are doar doua posibilitati: sa se inroleze in armata sau sa se casatoreasca. Dar lumea ii este data peste cap atunci cand isi intalneste sufletul-pereche – un sclav ai carui ochi par sa sfideze intreaga lume. Urmandu-si instinctul, sfaraeate prin a-l cumpara pentru o suma imensa de bani. Insa baiatul detine un secret, iar Kestrel afla in curand ca pretul pe care l-a platit pentru o alta fiinta umana e mult mai mare decat si-ar fi putut imagina.
SA CASTIGI CEEA CE ITI DORESTI S-AR PUTEA SA TE COSTE TOT CEEA CE IUBESTI.
Cartea Blestemul castigatorului este un YA fantasy, unde oamenii sunt impartiti in doua: Valorieni, conducatorii, si Herrani, sclavii. Dupa pierderea razboiului, herranii au devenit sclavii valorienilor, ei fiind vanduti pentru a face diverse treburi, majoritatea la palatele oamenilor mai bogati.
Kestrel ajunge sa cumpere fara sa vrea un astfel de sclav, Smith, el devenind insotitorul ei. Intre ei incepe sa se creeze o legatura, insa relatiile dintre valorieni si herrani sunt strict interzise. Alta problema ar fi tatal fetei, acesta insistand ca fata lui sa se inroleze in armata, dar Kestrel nu isi doreste deloc acest lucru, ea dorind sa ramana acasa si sa se casatoreasca, insa pana la 20 de ani doreste sa ramana neutra in legatura cu aceasta alegere, acela fiind termenul maxim.

Iti place pana acum? Cartea este disponibila pe Libris.ro

Insa Smith, pe numele sau real Arin, nu este ceea ce pare. Deoarece cartea este scrisa la persoana a treia si urmarim viata celor doi protagonisti aflam inca de la primele 70 pagini ca acesta este trimis ca spion pentru a-i ajuta pe herrai sa provoace o revolta. Evenimentele care nu se leaga intre ele o vor face pe Kestrel sa realizeze ca ceva nu este in regula? Isi va da ea seama de adevarata fata a lui Arin? Rascoala va putea fi impiedicata sau va distruge sute de vieti?
Blestemul castigatorului este atunci cand obtii obiectul dorit, dar numai la un pret urias.
Recomand cu mare drag Blestemul castigatorului daca iti plac cartile YA fantasy. Eu abia astept sa ajung la al doilea volum si sa impartasesc parerile mele despre el. Tu ai citit aceasta carte? Dar carti similare pe care mi le recomanzi?