Raurile din Londra de Ben Aaronovitch. Recenzie

8 Replies

Buna! A trecut multa vreme de cand nu am mai publicat o recenzie, dar asta nu inseamna ca am neglijat cititul. Este vacanta, asa ca incerc sa citesc cat mai mult, macar acum cand am destul timp la dispozitie. Cartea “Raurile din Londra” am inceput-o inca din iunie, insa am lasat-o de-o parte pana acum cateva zile cand m-am ambitionat sa o termin. Chiar daca aceasta carte contine elemente care pe mine ma atrag, abia m-a atras in poveste si nu mi-a ajuns la inima. Stiu ca este preferata multor cititoare, insa nu stiu de ce pe mine nu m-a uimit.

Raurile din Londra. Scurta descriere.

Ofițerul stagiar Peter Grant visează să ajungă detectiv al Poliției Metropolitane din Londra. Păcat că superiorii lui au de gând să îl repartizeze Unității de Progresie a Investigațiilor, unde cel mai mare pericol pe care l-ar putea înfrunta este să se aleagă cu o tăietură de la hârtiile birocrației moderne. Însă perspectivele de carieră și de viață ale lui Peter se schimbă după ce are loc o crimă neobișnuită, iar el intervievează un martor ocular care se întâmplă să fie și fantomă. Abilitatea unică a lui Peter de a putea discuta cu ființe trecute prin moarte îl aduce în atenția Inspectorului Thomas Nightingale, care investighează infracțiunile ce implică magia și supranaturalul. După ce o serie de crime brutale și stranii cuprinde Londra, Peter, acum ucenic vrăjitor, devine parte a unei lumi în care zeii și zeițele se amestecă printre muritori, iar un spirit teribil și încă nestins al trecutului își dorește să scufunde orașul în haos.

Aceasta carte este prima din seria cu Peter Grant, o serie care in prezent este alcatuita din 7 carti si 3 nuvele publicate din anul 2011. Acest prim volum a fost tradus de editura Herg Benet in urma cu cateva luni, iar celelalte cred ca vor aparea cat de curand si la noi.

In acest prim volum urmarim povestea lui Peter, un ofiter care viseaza sa ajunga detectiv, iar mai tarziu descopera ca are si puteri magice, afland ca magia exista.

Inceputul este promitator, pe strazile orasului gasindu-se un cadavru decapitat fara martori si suspecti. Peter ajunge la locul crimei unde va fi intampinat de o fantoma pe care doar el o poate vedea, iar care ii va oferi detalii legate de crima.

Acesta incearca sa dea de veste si celor de la politie, insa nimeni nu il crede, mai ales cand aduce si fantoma in discutie.

Chiar daca a avut un inceput promitator, povestea a inceput sa ma piarda treptat, iar ultimele pagini au fost un “chin”. Fiecare are propria opinie, asadar daca pe mine nu m-a uimit, asta nu inseamna ca este o carte proasta. Din pacate cred ca nu voi continua aceasta serie deocamdata. Daca aud numai pareri bune, s-ar putea sa ii acord inca o sansa.

Cartea “Raurile din Londra” este disponibila pe editura Herg Benet.(Link)

Tu ai citit aceasta carte? Ce carte citesti in acest sfarsit de saptamana?