Sinuciderea Ielelor de Ana Manescu. Recenzie

12 Replies

Buna! Astazi vreau sa iti vorbesc despre o noutate literara aparuta la editura Herg Benet. Cartea se numeste Sinuciderea Ielelor si este scrisa de Ana Manescu. Aceasta carte este o colectie de povestiri scurte, povestiri fantastice, niste basme pentru adulti scrise intr-un mod absolut minunat. Inca de la primele pagini am adorat modul de scriere al Anei si am savurat fiecare cuvant si fiecare emotie transmisa de ea. De-a lungul intregi carti am fost purtata in diferite lumi fantastice, care mai de care mai uimitoare si captivante. Hai sa iti povestesc mai multe despre actiune, dar sa iti prezint si povestea mea preferata. P.S. Coperta este superba.

Sinuciderea Ielelor. Scurta descriere.

Cartea contine in total 11 povestiri scurte, unele prea scurte, cred eu. Nu o zic ca un lucru rau, doar ca as fi dorit sa primesc mai multa informatie despre acele minunate lumi, sa traiesc mai mult in ele. Am adorat in special “Coboriti?” deoarece acesta povestire a fost cea mai complexa si am inceput sa simpatizez anumite personaje.

In carte sunt dezbatute multe elemente fantastice: sirene, zmei, zine, iele, dar avem si multe pisicute implicate in poveste.(Iubitoarea de pisici din mine este extrem de fericita in acest moment.)

Și dacă destinul său era tocmai cel de care încercase să fugă? Și dacă nu avea, de fapt, de ales?

Ana Mănescu nu scrie pentru oricine, fiindcă în cuvintele ei nu sunt povești despre simpla devenire a omului, ci mai mult despre zbuciumul sufletesc pe care preferăm să nu îl vedem. Poveștile Anei nu sunt despre ce e urât în viața noastră, ci despre negura care ne face deosebiți. Scriitura Anei expune o lume pe care deseori evităm să o explorăm, o lume în care lucrurile sunt cu susul în jos și nimeni nu are o problemă cu asta.

După ce a experimentat cu o realitate acută în romanele „alter.ego.” și „Stresul dintre orgasme” și a făcut câțiva pași în lumea fantasticului prin volumul de proză scurtă „Quasar”, Ana Mănescu trece de-a binelea granița fantasticului cu noul său volum de povestiri, „Sinuciderea Ielelor”. Incluzând teme și motive populare, precum și personaje familiare din basmele copilăriei noastre, „Sinuciderea Ielelor” cuprinde un univers matur construit, plin de emoții și răsturnări neașteptate de situație.

(Ana-Maria Anghelescu)

Le multumesc celor de la Herg Benet pentru acesta carte minunata. De la Ana vreau sa mai incerc pe viitor si alte carti, chiar m-a facut curioasa. Cartea poate fi gasita aici. Tu citesti acest gen de carti? Care este genul tau preferat?