Children of Blood and Bone by Tomi Adeyemi. Recenzie

20 Replies

Buna! Astazi vreau sa iti prezint cartea Children of Blood and Bone scrisa de Tomi Adeyemi. Aceasta a fost cartea lunii mai in cutia de la Book Box Romania. Aceasta carte este momentat disponibila doar in limba engleza, insa sunt sigura ca va fi tradusa si la noi cat de curand deoarece este o carte foarte populara, dar mai ales buna. Hai sa iti povestesc cate ceva despre aceasta carte.

Children of Blood and Bone. Scurta descriere.

Mi-au ucis mama.
Au luat magia noastră.
Au încercat să ne îngroape.
Acum ne înălțăm.

Ca in fiecare recenzie voi prezenta primele 50-100 de pagini pentru a nu strica povestea altei persoane. Asadar, aici nu gasesti spoilere.

Din cate am inteles aceasta carte este primul volum dintr-o trilogie, iar aceasta va fi ecranizata pe viitor. Children of Blood and Bone este volumul de debut al acestei autoare, un debut exceptional. Mi-a placut extrem de mult modul in care scrie si lumea pe care a conturat-o. Daca doresti sa citesti aceasta limba in engleza as zice ca este de un nivel mediu. Uneori am avut nevoie de un dictionar, insa cartea se citeste repede, are capitole destul de scurte si un scris mare.

Actiunea se desfasoara in  Orïsha, un taram fictional plin de magie. Insa totul s-a schimbat intr-o singura noapte, noaptea in care magia a disparut. Persoanele care practicau magia, maji, au fost omorati de regele crud. Printre acestea se afla si mama personajului nostru principal feminin, Zelie. Dupa o vizita in oras, Zelie, o va salva pe Amari, fata regelui, de la care afla ca exista o sansa sa readuca magia in taram.

Povestea este spusa din trei perspective. Cea a lui Zelie, cea a lui Amari, dar si din perspectiva lui Inan, fratele lui Amari, care a fost trimis sa le urmareasca si sa le opreasca pe cele doua fete.  Cu personaje complexe, care se schimbă și se dezvoltă în mod natural în timp ce povestea progresează, am fost cuprinsa in poveste. M-am atasat de personaje si mereu am stat cu sufletul la gura.

Asadar, Children of Blood and Bone a primit de la mine 5 stelute si abia astept sa citesc si varianta tradusa la noi. O recomand cu mare drag iubitorilor de YA. Pe cei de la Book Box ii puteti gasi pe Instagram si Facebook.

Tu citesti acest gen de carti?

*Later edit: Cartea va aparea tradusa in iunie-iulie la editura Epica.