Jocurile foamei #1 de Suzanne Collins. Recenzie

32 Replies

Buna tuturor!

De mult timp voiam sa lecturez jocurile foamei, o carte extrem de populara, pe care o am in biblioteca din octombrie anul trecut. Nu m-am apucat inca de ea deoarece au aparut mereu carti noi, care mi-au atras atentia si m-au distras de la aceasta carte. Daca tot am vacanta, am zis sa ma apuc serios de citit, dar si de blog. Cartea mi-a placut extrem de mult si o recomand celor carora le plac romanele distopice.

Parerea mea

Actiunea se desfasoara intr-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord, unde se intinde natiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douasprezece districte conduse cu o mana de fier, in fiecare an este organizat un concurs sadic si sangeros- Jocurile Foamei. Douazeci si patru de adolescenti sunt rapiti de langa familiile lor si aruncati in lupta pe viata si pe moarte, televizata in direct si urmarita cu frenezie. Doar unul dintrei ei se va intoarce acasa faimos, bogat si viu. Actiunea incepe in ziua jocurilor, unde primul tribut extras este Primrose Everdeen, sora mai mica a lui Katniss. Cea din urma se ofera ca tribut pentru a o salva pe surioara ei de o moarte mai mult ca sigura. Cel de-al doilea tribut este Peeta Mellark, fiul unui brutar pe care Katniss nu il cunoaste. Acestia au fost tributurile din districtul 12, considerat cel mai slab si totodata cel care nu a mai castigat de mult jocurile foamei. Dupa alegere, cei doi sunt dusi in capitala, unde sunt nevoiti sa se prezinte publicului pentru a atrage sponsori si fani, acestia ajutandu-i cu provizii in timpul Jocurilor. Ma opresc aici cu actiunea, deoarece nu vreau sa dau spoilere pentru cei care nu au citit aceasta carte.

O recomand, sau nu?

Da, deoarece este o carte cu actiune alerta, care te tine in suspans si care are niste intorsaturi de situatie extrem de placute. Se citeste destul de repede, avand doar 300 de pagini. Abia astept sa ajung si la al doilea volum, insa nu cred ca in aceasta luna.