Arena 13 de Joseph Delaney. Recenzie

22 Replies

Buna tuturor! Stiu ca in ultima vreme nu am mai postat recenzii, bazandu-ma pe citit. Deoarece am reusit sa citesc destul de multe carti pe luna, m-am decis sa recenziez doar cartile care pe mine m-au impresionat, pentru a le recomanda mai departe. Astazi vreau sa va vorbesc despre o carte care mie mi-a placut extrem de mult, scrisa de autorul meu preferat, Joseph Delaney, autorul seriei Cronicile Wardstone. Ea face parte dintr-o trilogie, la noi au fost publicate primele doua, insa am auzit ca la festivalul de carte Bookfest va fi lansata si ultima carte.

Parerea mea:

De cand mi-am achizitionat-o am avut asteptari mari de la ea, lucru care din fericire s-a si intamplat. Cartea s-a lecturat destul de rapid, iar atmosfera a fost diferita de cea pe care Joseph Delaney a realizat-o in Cronici. Am putut sa vad asemanari intre personaje, avand acelasi sablon de constructie.

Actiunea este plasata in orasul Gindeen, intr-o lume viitoare, unde lupta din arena 13 este un hobby pentru anumite persoane, insa acest hobby este unul periculos, care implica riscuri majore. Leif, un tanar de doar 15 ani si un luptator cu ciomege iscusit, ajunge in orasul Gindeen ca elev al unui mare modelator din oras, Tyron. Cu ajutorul acestuia el se va antrena pentru arena 13, unde va juca in pozitie min.

In arena 13 se bat doua persoane, una in pozitie min, alta in pozitie mag. Cel care se afla in pozitie min lupta in spatele unui lac, o creatura din carne falsa, programata si controlata de razboinicul din arena. Celalalt in pozitia mag lupta in spatele unui triglad, 3 laci. Lacii pot fi deconectati doar daca lacul adversar activeaza functia endoff, activata atunci cand gatul lacului este taiat de un cutit. Daca lacii raman nevatamati timp de 5 minute, luptatorii vor lupta in fata lacilor, iar cel infrant va primi o taietura simbolica pe brat.

Dar nu totul se rezuma la luptele din arena, o alta amenintare este abatuta asupra orasului, Hob terorizeaza sufletele oamenilor nevinovati sau uneori viziteaza arena 13 pentru a se lupta pe viata si pe moarte cu un razboinic min, el luptand in pozitie mag.

Leif este hotarat sa devina cel mai bun luptator din Arena 13 si sa il infranga pe Hob.

O recomand, sau nu?

Cartea a fost superba, putin mai greu de inteles la inceput, insa la final se gaseste un dictionar cu termenii acelei lumi, care ne ajuta sa intelegem totul mai bine. O recomand cu tot dragul, dar mai presus de toate, recomand autorul Joseph Delaney, atat copiilor de peste 10 ani, cat si adultilor.

Voi ce cititi saptamana aceasta?